Renckewitzschool deel 2 - Reisverslag uit Potribo, Suriname van Pearl - WaarBenJij.nu Renckewitzschool deel 2 - Reisverslag uit Potribo, Suriname van Pearl - WaarBenJij.nu

Renckewitzschool deel 2

Door: Pearl en mama

Blijf op de hoogte en volg Pearl

07 Juni 2014 | Suriname, Potribo

Hier ben ik weer. We zijn nu weer op Commewijne bij opa en oma. Mijn neef Rajé is ook gezellig meegekomen. Ik zou nog even vertellen hoe het op school was.
De dag ervoor ben ik bij mijn nicht Latasha gaan slapen, om samen met haar de volgende ochtend naar school te gaan.
We moesten heel vroeg op staan om naar school te gaan. En op weg naar school ben ik weer in slaap gevallen in de auto. Het was zoooo vroeg... Tante Urlien en Latasha brachten mij naar mijn klas bij juf Marcia. En toen gingen we met de hele klas naar buiten voor de vlaggenparade. Volgens mijn mama werd het Surinaamse volkslied gezongen en de vlag gehesen, maar ik had geen idee waar het over ging. Want het werd in het Surinaams gezongen en dat versta ik niet goed. In mijn klas zitten 22 kinderen. We hebben taal, rekenen en de tafel van 5 gedaan. Na rekenen hadden we de grote pauze en daarna gingen we lezen. Ik heb ook voorgelezen. Daarna schrijven en toen hadden we de 2e pauze. Buiten gespeeld met m'n vriendinnen op het erf vd school. Na de pauze gingen we naar de mediatheek bij juf Matzy. Daar hadden we vruchtentijd, we moesten raden welke vruchten juf Matzy ons liet zien.
Toen de school uit was, ging we naar huis bij tante Urlien. Latasha en ik sliepen allebei in de auto. Toen we thuis waren moesten we onze uniformen uitdoen en in onze huiskleren aan. Toen gingen we gelijk warm eten. In Suriname eet je om 13 uur 's middags warm eten. Na het eten gingen we slapen, want we waren zooo moe. Later nog lekker met Latasha gespeeld.'s Avonds nog ff een boterham gegeten en daarna naar bed.

De 2e dag moesten we weer zo vroeg op staan. We gingen baden en eten en ik had ei op mijn brood.
Met de auto gingen we naar school. Toen de bel ging, hier noemen ze het schel, weer de vlaggenparade meegemaakt en toen de klas in. Met rekenen moesten we tot 50 tellen en daarna schrijven.
De juf was even de klas uit en toen begonnen de kinderen allemaal te gillen en te rennen door de klas en met papiertjes te gooien. Ik was helemaal stil van verbazing. En toen de juf terug kwam was iedereen muisstil. Heel raar dat juf Marica niets gehoord heeft, want er zijn geen ramen in de klas. Maar ze was niet boos.
In de grote pauze heeft tante Urlien bami voor mij gekocht op school. Na een paar happen viel m'n eten op de grond en de kinderen lachten me uit. Dat vond ik niet leuk. Gelukkig had ik daarvoor mijn brood al opgegeten. Na de pauze kwamen papa en mama langs en die zijn tot het eind gebleven. Mama heeft nog gefilmd en foto's gemaakt. We moesten weer verder rekenen en schrijven. In de kleine pauze heeft mama een bekertje slush puppy voor mij bij juf Marcia gekocht voor SRD 2 (Surinaamse dollar), dat is ongeveer € 0,45. Mama wist niet dat het al m'n 3e slush puppy was....:)
Na de 2e pauze gingen we naar de mediatheek bij juf Matzy en daar mochten we tekenen. Mama heeft de Skype geïnstalleerd en juf Janneke een Skype verzoek gestuurd. Dus juf Janneke wel accepteren hoor, anders kunnen we niet skypen.
Na school ben ik met mama, papa en Latasha patatjes gaan eten.

Daarna naar huis gegaan en daar kreeg Latasha de doos die mijn tante Stephanie en oma Riet voor haar gestuurd hadden. Zij was daar zo blij en verrast mee.
Latasha wordt binnenkort 10 jaar.
Zo nu ga ik verder spelen met Rajé, want we moeten zo naar bed.
En mijn oom Rike is ook net uit Nederland gearriveerd voor het feest.
Tot de volgende keer.

Groetjes Pearl

  • 08 Juni 2014 - 11:33

    Magda En Ger:

    Hallo Pearl en natuurlijk mama en papa,

    Wat leuk dat we jullie vakantie in Suriname mee mogen beleven.
    Wat een leuke school heb je daar en ook nog eens weer nieuwe vriendjes en vriendinnetjes gemaakt.
    We vonden het niet leuk om te lezen dat ze je hebben uitgelachen omdat je je bami hebt laten vallen. Gelukkig had je niet zoveel honger meer. We kijken weer uit naar je nieuwe belevenissen.

    Liefs en kusjes van magda en ger xx

  • 08 Juni 2014 - 13:02

    Oma:

    Hallo Pearl, we vinden het leuk om te horen wat je daar allemaal beleeft,
    en dat je het zo naar haar zin hebt.
    Ben je niet gebeten door de kaaiman?, want hij zag er wel erg eng uit.
    Zo te horen is het wel zwaar omdat je op de middag al in slaap valt,
    maar dat zal wel komen door het vroege opstaan en de warmte.
    Hier is alles OK, ome Danny heeft ook vakantie en die gaat een paar dagen fietsen.
    En oma doet het rustig aan.
    We zijn benieuwd naar de filmpjes.

    Groetjes van oma en ome Danny.

  • 10 Juni 2014 - 09:42

    Mariëlle Koornstra:

    Hallo Pearl

    Wat fijn dat je ook in Suriname gewoon naar school kan gaan. Het zal berst wel wennen zijn denk ik. Ik ben benieuwd hoe je er uit ziet in je uniform. Doe je wel goed je best!
    Veel groetjes van ons allemaal.

    Mariëlle

  • 10 Juni 2014 - 19:12

    Juf Janneke:

    Hallo Pearl,
    Wat is het in Suriname vroeg als je naar school gaat. Op dit moment hebben we geen school. Het is pinkstervakantie. Zo'n uniform vind je leuk. Is het wat voor ons? En de vlag hijsen iedere dag is ook wat. In America doen ze het ook. En zing je dan ook het volkslied?

    Je schrijft dat mama een uitnodiging voor Skype heeft gestuurd. Ik heb het nog niet ontvangen. Wel is de webcam op school geïnstalleerd. Maar Skype niet en misschien heeft juf Marion er geen tijd voor, zei ze. Voor de vakantie was het in elk geval nog niet gelukt.

    Groetjes,

    Juf Janneke

  • 10 Juni 2014 - 21:25

    Karin:

    Hoi Pearl, wat een leuke dingen maak je mee.
    Wij missen je wel hoor!!Een dikke kus van ons
    De groeten aan alle familie in suriname.
    Dag dag xxx
    Karin marc en shamaya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pearl

Hier schrijf ik op wat ik allemaal in Suriname zal beleven.

Actief sinds 23 Mei 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 8697

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 19 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: