Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pearl - WaarBenJij.nu Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pearl - WaarBenJij.nu

Paramaribo

Door: Pearl en mama

Blijf op de hoogte en volg Pearl

03 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Gisteren zijn we in de stad gekomen, Paramaribo. Nu zijn we in ons eigen huisje. Oom Ronny, tante Whitney, Shelegain en Evangeline wonen in ons huis in Suriname. Daar logeren wij nu bij. Gisteren waren er een heleboel nichtjes en neefjes hier. Wij hebben lekker buiten gespeeld in het zand.
Mijn lievelingsneef heet Rajé.
Wij moesten een uurtje rijden van oma en opa naar de stad in een auto met het stuur aan de rechterkant. Want hier in Suriname rijdt het verkeer aan de linkerkant. Dat is best gek. Soms moet mama heel goed nadenken welke kant ze op moet rijden bij de rotonde. Zo iets raars heb ik nog nooit gezien. En eergisteren ging mama aan de verkeerde kant in de auto zitten en toen zei ze: " Hey waar is het stuur gebleven?". Oma had hele lekkere bami gemaakt. Die hebben we meegenomen naar de stad en hier lekker opgegeten met alle mensen die op bezoek waren. Mama moest gisteren repeteren met een paar vriendinnen en nichten voor het feest van oma en opa. Zij gaan tijdens de kerkdienst gospel zingen, maar ze zijn ook een zanggroepje van vroeger uit 1960. Ze noemen zichzelf The Stars of High Society. Zo heette de discotheek van opa vroeger toen hij oma leerde kennen.
Gisteren heb ik geen huiswerk gemaakt. Sssttttt...niet tegen Juf Janneke vertellen hè. Maar ik denk niet dat ze boos wordt, want ik vind het huiswerk maken zo leuk, dat ik al twee dagen voor liep. Zelfs op zaterdag en zondag heb ik huiswerk gemaakt.
Vanavond komt mijn lievelingsnicht Latasha mij ophalen. Ik ga 2 nachtjes bij haar logeren. Morgen ga ik 2 dagen bij haar op school, de Renckewitz school in Paramaribo. Tante Urlien koopt vandaag voor mij een blouse, omdat ze hier op de scholen uniformen dragen. Dat is best spannend.
En groetjes vanaf Suriname Pearl

  • 04 Juni 2014 - 04:55

    Harold:

    Pearl wat een mooie verhalen. Met plezier lees ik jou verhalen. Gr en....ik kijk uit naar het volgende

  • 04 Juni 2014 - 08:43

    Marion Kozijn:

    Wat doen jullie ontzettend leuke dingen! En ook zo gezelligmet al die tantes en ooms en neefjes dit is vast de leukste vakantie van je leven. Doe mamma maar de groeten van haar(bijna)toneelschoonmoeder!

  • 04 Juni 2014 - 09:04

    Cock:

    Hoi Pearl,
    Wat ben ik jaloers op jou!
    Nou, ja, dan eet ik maar alleen die olifanten-tandjes op.......
    Veel plezier en groetjes aan pa en ma.

  • 04 Juni 2014 - 11:40

    Janneke:

    Hoi Pearl,
    Ik ben benieuwd hoe je er in uniform uit ziet.gisteren hadden ook wij een heerlijke dag. Wij hebben in de klas nog steeds de ramen open omdat het weer zo lekker is. Fijn dat je je huiswerk zo goed maakt. En als je twee dagen voorloopt dan mag je best een dagje overslaan. We hebben de post van jou met de hele klas bekeken en ook een filmpje van de vader van Cato. Dat was heel grappig, zijn filmpje. Vandaag is Juf Lia voor de klas.
    Groetjes, Juf Janneke

  • 04 Juni 2014 - 12:12

    Mariëlle Koornstra:

    Hallo Pearl (en papa en mama)

    Wat vind ik het leuk om jouw verhalen te leze. Als je zo goed je best hebt gedaan met je schoolwerk mag je denk ik zelfs van juf Janneke een dagje spijbelen. Leuk dat je in Paramaribo naar school gaat. Dat is een hele bijzondere ervaring. Maak je eens een hele andere school mee.

    Met Paco en de anderen gaat het prima. De kleintjes hebben alweer een eitje gelegd. Wat is dat klein zeg.

    Nog veel plezier en tot de volgende keer,
    dikke brassa van de Buurtbabe voor iedereen.

  • 04 Juni 2014 - 19:03

    Nanna:

    Hoi Pearl,

    Leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien van jullie vakantie in Suriname.
    Ik ben ook heel benieuwd hoe je het op school in Parimaribo hebt gehad.
    Heel veel plezier daar en de groetjes aan papa & mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pearl

Hier schrijf ik op wat ik allemaal in Suriname zal beleven.

Actief sinds 23 Mei 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 8704

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 19 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: