Carolina Kreek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pearl - WaarBenJij.nu Carolina Kreek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pearl - WaarBenJij.nu

Carolina Kreek

Door: Pearl en mama

Blijf op de hoogte en volg Pearl

14 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Na een week zijn we gisteren weer naar Paramaribo vertrokken. Vandaag zijn we naar Carolina kreek geweest om lekker te gaan zwemmen in het zwarte water. Het is net als het water van Cola Kreek, dat lijkt echt op cola. Daarom noemen ze het Cola Kreek. We hebben de hele dag gezwommen, in hangmatten gelegen en lekker gegeten. Mama had op Lelydorp, daar wonen heel veel Javanen, lekker bami en nasi met saté, baka bana (pisang goreng) en loempia's gekocht. M'n neef Rajé en ik hebben ons met modder ingesmeerd... En toen hebben we ons weer afgewassen in het lekkere water. Er was een leuk speeltuintje en mama had waterpistolen en een paar ballen gekocht om mee te spelen. Ik heb daar een blad gevonden van de kokosboom, die gebuikte ik als boot.
'S Avonds waren we zo moe, dat we in de auto al in slaap vielen. Morgen gaan we voor vaderdag even naar opa toe in Commewijne.
Doei tot morgen.

  • 17 Juni 2014 - 02:42

    Inez Renfurm:

    Ik was er ook bij op Carolinakreek. Ik had mijn vriend, Mario Karwofodi meegenomen om kennis te maken met Jennifer en Ricardo en pearl. Ook was ik zeer verrast om Lucio en Steve te ontmoeten...ja oude matties van hoogvliet, spijkenisse en rotterdam. Dat maakte het wel allemaal nog gezelliger om lekker te praten over de vroegere tijden....imperium! Ik heb ook genoten vh bruine water. Ik vroeg me altijd af hoe dat komt. In andere tropische landen heb je gewoon blauw water en hier....is het bruin. Ik heb me laten vertellen dat het water zo bruin is door de bebossing langs het water.
    Mangrovebomen en de beplanting geven oa wortels af, wat een soort slijk wordt. Ook de blderen die vallen in het water geven de kleur aan het water.Ik weet niet of dat waar is hoor!
    Al met al, het is jammer dat jullie alweer bijna teruggaan naar huis.Wat hadden jullie toch een druk programma.......vakantie is er om tot rust te komen hoor en niet om nog harder te rennen, haha!
    Groetjes, Inez

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pearl

Hier schrijf ik op wat ik allemaal in Suriname zal beleven.

Actief sinds 23 Mei 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 8679

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 19 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: