50-jarig huwelijksjubileum van oma en opa - Reisverslag uit Potribo, Suriname van Pearl - WaarBenJij.nu 50-jarig huwelijksjubileum van oma en opa - Reisverslag uit Potribo, Suriname van Pearl - WaarBenJij.nu

50-jarig huwelijksjubileum van oma en opa

Door: Pearl en mama

Blijf op de hoogte en volg Pearl

11 Juni 2014 | Suriname, Potribo

WOW......wat een knalfeest hebben we net achter de rug. Het was een heel mooi feest.
Het begon allemaal, toen de mensen van de televisie bij mijn opa en oma thuis kwamen om te filmen. Het filmpje is hier in Suriname op de televisie geweest. Om jullie ook te laten zien wat er is gefilmd, kun je hieronder even op de link klikken en daarna op "echtpaar Wijnaldum-Brandon herdenkt gouden huwelijk d.d. 11 juni 2014"
http://www.apintie.sr/vidi.php?vid=10083

De dag ervoor zijn mijn opa en oma naar een hotel geweest. En toen ze in het hotel waren, kregen ze ineens een bloemetje van de President en zijn vrouw. Toen zij in het hotel waren, hebben wij het hele huis en het erf versierd. En dat mochten ze natuurlijk niet zien. Dus kregen ze van mama en tante Marion een oprot premie, om zich lekker te laten verwennen in het hotel! De volgende dag kwamen ze in een hele mooie auto aanrijden, met chauffeur. En wat zagen ze er mooi uit. Zelfs de stoere broertjes van oma hadden traantjes in hun ogen. Zo mooi zagen ze eruit. Het leek op een sprookje met een prins en prinses.
Ik was het bloemenmeisje van mijn opa en oma, dus mocht ik voorop lopen en bloemetjes uit m'n nieuwe tas strooien. Die heeft tante Marion, mama's zus, voor mij gemaakt. In m'n tasje zaten roze en witte bloemetjes. Mijn mama heeft een heel mooi lied gezongen, met een paar dames van haar koor, toen opa en oma binnen kwamen. Oma en opa vonden dit heel prachtig. Er waren heel veel mensen. Wel 300 mensen. Ook waren er heel veel verassingen. Een paar ooms en tantes uit Nederland zijn stiekem naar Suriname gekomen, zonder dat opa en oma dit wisten. Dus toen zij iedereen zagen, nou....toen dachten ze:" waar komen die nou weer vandaan....????" Mijn opa heeft mij heel veel keren gevraagd wat de verrassingen zijn, maar ik heb helemaal niets verklapt aan mijn opa. Want hij zei:" als je mij verteld wat de verrassing is, dan krijg je van mij een lekker stukje chocola of een lekkere Fernandez limonade. Die opa van mij is een echte deugniet en zo ongeduldig. Ook waren er mensen van de regering. Het waren 2 commissarissen (een soort burgemeester),die ook op het feestje waren. Er waren er 2 omdat mijn opa en oma eigenlijk nog in Paramaribo wonen, maar hun feestje in Commewijne vierden, waar hun 2e huis staat. Er was heel veel muziek en dans. Ook was er een hele grote bruidstaart, die erg lekker smaakte. Het eten was heel lekker. Ik heb heel erg genoten en mijn opa en oma ook. Ik ben zo benieuwd naar de foto's en de video die gemaakt zijn.


  • 13 Juni 2014 - 09:21

    Etienne De Graaff:

    Wat een mooi en vrolijk verhaal, Pearl! Ik zie alles in gedachten al een beetje voor, maar ik heb het filmpje nog niet eens gezien. Ga ik zo wel even doen hoor! We vinden het leuk om te horen dat je opa en oma zo verrast zijn en zelfs ook 'hoog'bezoek (dat leggen papa of mama wel uit!) hebben gekregen! Poe! Dat gebeurt echt niet iedereen!
    Ik kan me voorstellen dat de tijd heel snel gaat bij jullie, maar dat jullie een geweldige vakantie hebben! Nog even lekker genieten daar en we zien jullie snel weer terug in ons koude kikk... o nee, het is hier OOK lekker weer, haha!
    Liefs en groetjes van Ada, Nienke, Jorrit en Etienne.

  • 13 Juni 2014 - 13:48

    Mariëlle Koornstra:

    Nou Pearl, wat maken jullie een hoop mooie en leuke dingen mee. Leuk hoor.
    Ik ben best wel een beetje jaloers op je. Doe je iedereen de groeten van ons,
    Mariëlle

  • 13 Juni 2014 - 19:59

    Juf Janneke:

    Hoi Pearl,
    Dat zelfs de president is geweest op het feest.
    Geweldig.
    Wij zijn hier ook benieuwd naar de foto's.
    Groetjes, Juf Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pearl

Hier schrijf ik op wat ik allemaal in Suriname zal beleven.

Actief sinds 23 Mei 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 8678

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 19 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: